Strona główna
Klasy
Jak grać
Gildie i WOE |
|
Jest 7 podstawowych profesji
występujących w RO oraz 3 nowe dodatkowe klasy zwane Expanded Classes
(czyli Taekwon, Gunslinger i Ninja), każda z nich (z wyjątkiem Super
Novice'a, Gunslingera i Ninja) dodatkowo ma możliwość awansowania na 2
różne klasy. Dla przykładu łucznik może być łowcą lub bardem - oczywiście
każda ma swoje charakterystyczne umiejętności (Skille). Każda druga klasa
postaci po osiągnięciu 99 base level może zostać Upper Class (z wyjątkiem
Expanded Classes, oraz Super Novice). Odradza się ona wtedy w High Novice,
by potem się stać wyższą klasą. Dla przykładu Hunter po osiągnięciu 99
level może stać się Sniperem. Każda najwyższa klasa (w tym przypadku
Sniper) jest dużo silniejsza od drugiej klasy danej postaci i ma wiele
nowych umiejętności, a jej maksymalny job level wynosi 70, a nie (jak w
przypadku drugiej klasy) 50.
Swordman - Profesję tę charakteryzuje duża siła zadawanych obrażeń, oraz
duża ilość punktów życia. W Swordman'a można zamienić się w Izulde, na
zachodniej wyspie.
Knight - rycerz - jego atutem jest bardzo duża siła, obrona i ilości
punktów życia. Jedną z jego najlepszych umiejętności ofensywnych jest
Bowling Bash. W Knighta można zamienić się w Pronterze (w
północno-zachodniej części mapy).

Lord Knight - Upper Class Knighta. Postać o największym przeliczniku
punktów życia. Używając umiejętności Berserk/Frenzy zwiększa prędkość
ataku, potraja swoją ilość punktów życia oraz siłę ataku, jednakże w
stanie szału bojowego obrona Lord Knighta się zeruje, a jego hp ciągle
spada.
Crusader - krzyżowiec - podobnie jak w przypadku rycerza, Crusader ma dużo
HP (health points, czyli punktów życia). Można nim zostać w zamku w
Pronterze. Potrafi leczyć. Jego ataki opierają się głównie na sile
świętości (holy) oraz tzw. męczeństwu (matyr) które polega na atakowaniu
kosztem własnego zdrowia.
Paladin - Upper Class Crusadera. Ta postać ma dużo dróg rozwoju,
mianowicie:
- może służyć za postać wspomagającą (support), dzięki umiejętności
Devotion jest w stanie przyjmować na siebie obrażenia przeznaczone dla
chronionej osoby oraz zwiększać statystyki postaci z drużyny za pomocą
umiejętności Gospel. - może służyć za wyśmienitego tankera (postać
przyjmująca na siebie ataki potworów) dzięki dużej obronie i ilości
punktów życia, oraz umiejętności która zwraca na niego uwagę potwora (Provoke).
- może służyć za potężną postać ofensywną dzięki umiejętnościom Sacrifice,
Pressure oraz Shield Boomerang.
Archer - Łucznik to postać charakteryzująca się atakami z dużej
odległości. Jej atutem jest to, że dobry łucznik potrafi zabić potwora
zanim ten do niego podejdzie. Łucznika charakteryzują szybkie i silne
ataki. Można nim zostać w Wiosce Łuczników w Payon.
Hunter - Jego charakterystyczną cechą jest szybkie strzelanie z łuku oraz
zastawianie pułapek. Hunterzy są bardzo pożądaną klasą na War of Emperium
właśnie ze względu na pułapki, które utrudniają przeciwnikom zdobycie
zamku. Ponadto Łowca ma możliwość przyswojenia jastrzębia (Falcon), który
umożliwia wykrywanie niewidzialnych celów. Można nim zostać w Hugel.
Sniper - Upper Class Huntera. Snipera charakteryzują błyskawiczne i bardzo
potężne ataki dystansowe. Dzięki umiejętności Falcon Assault można zadać
jednorazowo bardzo duże obrażenia. Idealna postać do polowania na bossów o
niskiej obronie.
Bard - Bard jest typową postacią wspomagającą. Może w walce używać łuku co
jest zalecane do zdobywania doświadczenia samotnie. W drużynie Bard może
grać piosenki, które diametralnie zwiększają efektywność kolegów
(przyspieszenie zadawania ciosów, rzucania zaklęć). Jest to jedna z
najbardziej pożądanych klas na War of Emperium. Bard posiada również
umiejętność zamrażania wszystkich celów na ekranie (Frost Joke). Bardem
może zostać tylko postać płci męskiej.
Clown - Upper Class Barda - Klaun posiada więcej umiejętności ofensywnych
w stosunku do Barda. Arrow Vulcan zadaje duże obrażenia. Tarot Card of
Fate jest bardzo przydatną umiejętnością: nadaje wrogom losową anomalię
statusu np. zamrożenie, coma, zadanie obrażeń itp. Klaun wraz z Tancerką w
drużynie może grać nowe piosenki które są najbardziej cenione na War of
Emperium (zwiększenie ataku, uniemożliwienie rzucania umiejętności na
terenie wokół postaci).
Dancer - Postać bardzo podobna do Barda, zamiast śpiewać piosenek -
tańczy. Jest równie przydatna w walce jak Bard. Może nią zostać jedynie
postać płci żeńskiej.
Gypsy - Upper Class od Dancerki - Podobnie jak Clown potrafi używać Tarot
Card of Fate i Arrow Vulcan. Wraz z Klaunem w drużynie może tańczyć z
lepszym efektem dla wrogów i drużyny.
Acolyte - Akolita. Akolita w zależności od dalszego kierunku rozwoju
postaci może być postacią wspomagającą lub walczącą. Akolitą można zostać
w kościele w Pronterze.
Priest - Kapłan jest postacią, bez której nie można się obyć. Zwiększa
tymczasowo statystyki postaci, leczy, chroni przed atakami oraz tankuje
potwory. Ponadto ma czary które skutecznie niszczą demony i potwory typu
Undead. Można nim zostać w kościele w Pronterze.
High Priest - Upper Class Priesta. Posiada dużo punktów życia, dzięki
czemu tankowanie potworów jest łatwiejsze. Ma dodatkowe czary chroniące.
Najlepsza postać do wspomagania towarzyszy.
Monk - Mnich walczy na dwa sposoby, jednym z nich jest stosowanie tzw.
combo (ciągłych ataków). Drugi sposób to atakowanie za pomocą Spirit
Spheres. Mnich potrafi zabrać jednym ciosem bardzo dużo punktów życia za
pomocą umiejętności Asura Strike. Ponadto Mnich potrafi "sam sobie" rzucać
buffy (chwilowe zwiększenie statystyk). Monkiem można zostać w świątyni
mnichów (jedna mapa nad Pronterą i 3 mapy w prawo).
Champion - Upper Class Monka. Champion potrafi wykonywać dłuższe combo od
Monka i szybciej "rzucać" Spirit Spheres. Champion dzięki umiejętności
Asura Strike jest najlepszą postacią do zabijania bossów i ludzi o dużej
obronie.
Magician - Mag jest postacią która posiada duży wachlarz ataków, dzięki
którym może zabić potwory niezależnie od ich property (rasa). Mag może
zamieniać w kamień (Stone Curse), zamrażać oraz chronić się przed atakami
fizycznymi. Magiem można zostać w Geffen.
Wizard - Postać zadająca obrażenia na dużą skalę. Stanowi pierwszorzędną
obronę zamku podczas War of Emperium. Czarodzieje są bardzo podatni na
ataki i potrzebują wsparcia przy zdobywaniu doświadczenia. Można nim
zostać w Geffen.
High Wizard - Upper Class Wizarda, High Wizard posiada umiejętność
zwiększenia siły kolejnego czaru o 50%. Czarodzieje którzy potrafią bardzo
szybko rzucać czary są bardzo groźnymi przeciwnikami, zaś ci którzy mają
duży współczynnik inteligencji (int) zadają ogromne obrażenia na dużą
skalę, co sprawia że są najpotrzebniejszą postacią do obrony zamku podczas
War of Emperium.
Sage - Sage jest postacią, która potrafi rzucać czary i przy tym się
poruszać. Ponadto umieją zaklinać broń żywiołami. Sage'em można zostać w
Yuno.
Professor - Upper Class Sage'a. Profesorowie są najlepsi do wspomagania.
Potrafią spalić całe SP przeciwnika, przekazywać SP innym postaciom,
osłabiać i wzmacniać siłę magiczną wrogów, oraz wytwarzać pola na których
nie działa żadna magia obszarowa. Profesor z dobrym ekwipunkiem jest
bardzo trudny do unieszkodliwienia.
Thief - Złodzieja charakteryzują szybkie ataki i ich unikanie. Potrafi
okradać potwory i się ukrywać. Thief'em można zostać w Piramidzie w
okolicach Morroc.
Assassin - Zabójca jest postacią która głównie szybko i dotkliwie atakuje
z zaskoczenia. Potrafi manipulować truciznami. Zabójcą można zostać w
okolicach Morroc.
Assassin Cross - Upper Class Assassina - Assassin Cross jest równie
szybki, co zabójczy. Ma możliwość użycia Deadly Poison co zwiększa jego
atak czterokrotnie lub zwiększa szybkość ataku kosztem pochłaniania
własnych punktów życia. Ponadto Assassin Cross ma dystansowy atak który
"omija" obronę (Soul Breaker).
Rogue - Dzięki umiejętności Tunel Drive może poruszać się przy użyciu
skilla Hide. Może czasowo pozbawić przeciwnika ekwipunku, jednak jedno
użycie umiejętności pozbawia wroga tylko jednej części ekwipunku. Roguem
można zostać w latarni morskiej w okolicach Comodo.
Stalker - Upper Class Rogue. Posiada możliwość skopiowania jednej dowolnej
umiejętności dowolnej klasy, lecz w przeciwieństwie do Rouge'a może ją
zapamiętać. Może także czasowo pozbawić przeciwnika dużej części
ekwipunku, jednak w przeciwieństwie do Rogue wymaga to użycia tylko jednej
umiejętności.
Merchant - Kupiec jest postacią, która powinna znaleźć się na każdym
koncie. Dzięki niej możemy taniej kupować przedmioty u NPC, oraz drożej je
sprzedawać. Daje nam ona również możliwość wystawienia własnego sklepu, z
własnymi przedmiotami (Vending). Merchant'em można zostać w Albercie.
Alchemist - Sam zadaje małe obrażenia, ale bije dość szybko. Może
przyzywać niektóre potwory, które dla niego walczą, i które po pewnym
czasie znikają. Może posiadać Homunculusa - specjalne zwierzątko, które
musi karmić, i które dla niego walczy, nie znika, podobnie jak każda klasa
zdobywa levele. Są ich 4 rodzaje, każdy o innych zdolnościach. Można nim
zostać w Al De Baran.
Creator - Upper Class Alchemika - posiada drugi, co do ilości zadawanych
obrażeń, skill - Acid Demonstration (jego dmg zależy od ilości punktów int
Creatora i ilości vit przeciwnika). Jednak granie tą klasą jest niezwykle
kosztowne, gdyż każde użycie umiejętności Acid Demonstration konsumuje
drogocenne materiały.
Blacksmith - Można nim zostać w Einbroch. Charakteryzuje się dużym ASPD
(szybkość ataku) i sporymi obrażeniami (jest to dobra postać do expienia),
ale można też zrobić z niej "czołg" dobry na WoE (War of Emperium).
Whitesmith - Upper Class Blacksmith'a, zadaje potężne obrażenia skillem
Cart Termination.
Trzecie Klasy - Dodatkowo Gravity planuje wprowadzić trzecie klasy. Po
osiągnięciu 99/50 lub 99/70 w przypadku Upperów, będzie można przejście na
trzecią klasę (wtedy maksymalny poziom base to 150). Testy nowych klas
mają rozpocząć się w 2008 roku podczas trwania 13 Epizodu.
Expanded Classes
Taekwon - Postać,która "używa" nóg zamiast broni. Jej atutem jest duży
ASPD i umiejętność zmiany swojego elementu (żywiołu) kiedy tylko zechce.
Taekwon posiada skill "Taekwon Mission" dzięki któremu może dostać się do
rankingu Taekwonów, który zapewnia mu potrojenie ilości jego punktów życia
oraz many, a także możliwość atakowania umiejętnością bez względu na to,
którą mamy przygotowaną.
Soul Linker - Postać do pomocy innym. Dzięki swoim zdolnościom potrafi
wzmocnić każdą klasę, dając im różne zdolności dzięki Linkom.
Star Gladiator - Podobnie jak Taekwon "używa" do atakowania nóg.
Charakteryzuje się dużym ASPD i umie zmienić żywioł swych ataków, a
dodatkowo, na specjalnie wyznaczonych przez siebie mapach może dostawać
więcej doświadczenia, lub zadawać większe obrażenia.
Super Novice - Klasa postaci o dosyć niezwykłych umiejętnościach. Jego
Skille, są Skillami z wszystkich pierwszych klas (1st class). Jej
maxymalny lvl to 99/99.
Gunslinger - Klasa posługująca się bronią palną, atakuje na odległość.
Gunslingerem można zostać w Einbroch.
Ninja - Są dwie ścieżki rozwoju tej postaci, jedna to używanie do
atakowania bronią (kunai, shurikeny) druga to magia. W związku z tym już
na początku należy zdecydować, w którą stronę pójdziemy, gdyż w zależności
od wyboru inaczej należy rozdać statystyki (Status Point). Ninja można
zostać w Amatsu.
Death Knight - Klasa, która nie została jeszcze zapowiedziana przez
Gravity, ale pojawiają się plotki o jej powstawaniu.
Dark Collector - Klasa, która nie została jeszcze zapowiedziana przez
Gravity, ale pojawiają się plotki o jej powstawaniu. |