Menu
Obecnie...
odwiedza nas 20 gościOdwiedziny...
Logowanie
Reklama
Mamy tytuł Szkoły z klasą 2.0! |
Redaktor: Magdalena Meisner | |
24.06.2011. | |
W "Szkole z klasą 2.0" wypracowaliśmy zasady korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach. Postawiliśmy na realizowanie projektów edukacyjnych z wykorzystaniem takich technologii, rozwijających umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Zadaniem szkoły było opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. Chodziło o zdobywanie, rozwijanie i sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów, ale także o komunikację wewnątrz szkoły oraz o kontakty z rodzicami i instytucjami zewnętrznymi (bibliotekami, muzeami, władzami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, wyższymi uczelniami) które mogą pomóc nauczycielom i uczniom w pracy. W ramach projektu odbyła się debata klasowa oraz szkolna. W debacie klasowej udział wzięli uczniowie klasy Ia o profilu informatyczno-matematycznym. Debata została poprzedzona lekcją z języka polskiego: "Dyskutowanie to sztuka!", na której zostały poruszone kwestie kulturalnego debatowania. Młodzież klika tygodni wcześniej zapoznała się z założeniami programu oraz została podzielona na grupy, które z ogromnym zapałem przygotowywały się do debaty. Pomysły, które zrodziły się podczas własnej "burzy mózgów" konsultowali poprzez różne komunikatory, np. skype`a lub gadu-gadu. Na miejsce debaty wybraliśmy salę multimedialną, wyposażoną w tablicę interaktywną. Przedstawiciele poszczególnych grup przedstawiali swoje argumenty, także pokazując je na wspomnianej tablicy (prezentacje multimedialne Power Point). Uczniowie żywo dyskutowali na temat zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się. Oto wnioski z naszej klasowej debaty:
koordynator projektu mgr Magdalena Meisner |
|
Zmieniony ( 24.06.2011. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|