...w naszym liceum okazały się lepsze od globalnych wyników ogólnopolskich w liceach ogólnokształcących. Na konferencji w dniu 19 listopada pan wicedyrektor Krzysztof Burda przedstawił prezentację, z której tegoroczni maturzyści, a także drugo- i pierwszoklasiści powinni wyciągnąć wnioski. Bo maturę nie tylko trzeba zdać, lecz przede wszystkim zdać dobrze lub bardzo dobrze! Jak powiodło się naszym ubiegłorocznym maturzystom, dowiecie się z prezentacji.
Analiza egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2008/2009
-
Zdawalność
U nas zdało maturę 98% abiturientów, co jest rezultatem lepszym od średniego wyniku na Śląsku i w Polsce - jednak gorszym od 100%, a do takiego wyniku należy dążyć!
U nas ustny język polski zdali wszyscy, z kolei jednej osobie noga powinęła się na egzaminie pisemnym - lecz procentowo i tak wyprzedzamy średni wynik w polskich liceach.
Wszystkie wyniki zdawalności - zarówno w Polsce, jak i w naszym liceum były bardzo bliskie 100%. U nas jedynie egzamin pisemny nie zaliczyła 1 osoba, co i tak stanowi wynik o 10% lepszy od ogólnopolskiego.
U nas egzamin z języka niemieckiego zdali wszyscy.
Z włoskiego - także wszyscy przystępujący do egzaminu - zaliczyli go pozytywnie.
Biologia okazała się za trudna dla dwóch naszych abiturientów - jednego zdającego ten przedmiot na poziomie podstawowym, a drugiego na rozszerzonym.
Cała czwórka zdających chemię zdała pisemny egzamin dojrzałości z chemii.
Geografię zdali wszyscy!
Historię również wszyscy zaliczyli pomyślnie!
Matematykę nasi abiturienci zdawali tylko na poziomie podstawowym - mimo to z 16 przystępujących do egzaminu zaliczyło ją pomyślnie jedynie 12. Dwoje abiturientów zaliczyło matematykę na egzaminie poprawkowym. Z matematyki wypadliśmy niestety słabiej niż licea ogólnopolskie.
WOS zaliczyli wszyscy!
-
Średnie wyniki
O jakości zdanych matur świadczą średnie wyniki z poszczególnych przedmiotów. Ogólnie na poziomie podstawowym mamy lepsze wyniki niż ogólnopolskie, z kolei na poziomie rozszerzonym wypadamy nieco słabiej, choć bywa tu różnie dla różnych przedmiotów.
Poziom prac naszych abiturientów z języka polskiego jest trochę słabszy zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym.
W języku angielskim wypadliśmy lepiej na poziomie podstawowym niż licea w naszym kraju, z kolei na poziomie rozszerzonym odrobinę słabiej.
Poziom znajomości języka niemieckiego na poziomie podstawowym naszych abiturientów okazała się dużo lepsza niż w liceach w Polsce.
Język francuski zdawała na poziomie podstawowym tylko trójka abiturientów i nie uzyskali oni satysfakcjonującego wyniku...
Znajomość włoskiego naszych abiturientów okazała się lepsza na poziomie podstawowym, a nieco gorsza na poziomie rozszerzonym od wyniku ogólnopolskiego.
Ta sama tendencja wystąpiła w przypadku biologii.
Chemia również pasuje do reguły - lepiej nasi abiturienci zdają egzamin na poziomie podstawowym, a gorzej na rozszerzonym.
Tu również lepiej nam poszło na poziomie podstawowym, a gorzej na rozszerzonym.
Minimalne odchylenie w dół wykazały nasze maturalne wyniki z historii zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym!
Z matematyki (poziom podstawowy) nasi abiturienci uzyskali nieco słabszy wynik od ogólnopolskiego.
WOS potwierdził regułę, według której lepiej zdajemy na poziomie podstawowym, a nieco słabiej na rozszerzonym.
Tegoroczni maturzyści muszą postawić przed sobą ambitne zadanie: trzeba nie tylko zdać maturę, lecz zdać ją jak najlepiej! W zdawalności matury wypadamy bowiem lepiej niż średnia ogólnopolska, również z reguły lepsze są wyniki matur na poziomie podstawowym, jednak na poziomie rozszerzonym wyniki nie są już tak rewelacyjne. Po pierwsze, poziom rozszerzony wybiera niewiele uczniów klas III, a po drugie ci, którzy go wybierają, średnio nie osiągają wyników lepszych od normy ogólnopolskiej. Lekarstwo jest tu proste - wystarczy potraktować naukę danego przedmiotu maturalnego poważnie, wykonywać wiele testów, czyli po prostu: dążyć do celu, jakim jest matura zdana na co najmniej 80-90 procent!
Prezentacja: Krzysztof Burda
Komentarze: LJ
{moscomment}
|