Świąteczny quiz
- w języku angielskim. Dostępny TUTAJ.
 
OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.

Obecnie...

odwiedza nas 82 gości

Odwiedziny...

od 1 września 02: 7197579

Logowanie






Nie pamiętam hasła!
Konto? Zarejestruj mnie!

Reklama

Jesteś tutaj: Strona główna
Poeta i mistyk turecki Mevlana Rumi PDF Drukuj Email
Redaktor: Administrator   
14.01.2008.
Spis treści
Poeta i mistyk turecki Mevlana Rumi
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7

Fragmenty utworów (2)

Jestem życiem mego Ukochanego
Cóż mogę uczynić, muzułmaninie? Nie znamy siebie.
Nie jestem ani chrześcijaninem, ani Żydem ani Magiem ani muzułmaninem,
ani ze Wschodu ani z Zachodu, ani z ziemi
ani z morza, ani z Kopalni Natury ani z otaczających
niebios, ani z ziemi, ani z wody, ani z powietrza,
ani z ognia, Nie należę do tronu ani do włości, ani do
egzystencji ani do bytu.
Nie jestem z Indii, Chin, Bułgarii, Saksonii
Ani z królestwa Iraku lub Chorosanu.
Nie należę do tego ani do przyszłego świata, ani do nieba ani do piekła.
Nie jestem z Adama i Ewy, z ogrodów raju lub z Edenu.
Bezprzestrzeń jest moim miejscem, mój ślad jest niewidoczny.
Ni ciałem jestem ni duszą; cały jestem życiem mego Ukochanego.

Sowy i sokół królewski
Królewski sokół przysiadł na chwilę na ruinach zamieszkiwanych przez sowy,
które się go przestraszyły. Powiedział im:
"Choć wam może się to wydawać dziwne, moje miejsce jest na ramieniu księcia"
Niektóre sowy zawołały: "Nie wierzcie mu! On używa podstępu, aby ukraść nasz dom!"

Inny wymiar
Ukryty świat ma swoje chmury i deszcz,
ale innego rodzaju.
Niebo i światło słoneczne, są tam innego rodzaju.
To staje się widzialne tylko dla oczyszczonych,
których nie mami pozorna pełnia zwykłego świata.

Korzystanie z doświadczenia
Wzniosła Prawda narzuca nam
Upał i zimno, zgryzotę i ból
Strach i słabość bogactwa l ciała,
Aby objawiła się
Najgłębiej ukryta moneta naszego bytu.

Przebudzenie
Jeden człowiek może być w ekstazie a drugi może próbować go przebudzić,
uważa się, że dobrze jest tak zrobić.
Stan ten może być dla niego niedobry a przebudzenie dobre.
Przebudzenie śpiącego jest dobre lub złe w zależności od tego,
kto go budzi. Jeśli budzący jest bardziej rozwinięty duchowo od śpiącego,
 uwzniośli jego stan. Jeśli nie, umniejszy jego świadomość.



Zmieniony ( 15.01.2008. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Reklama